Monday, October 19, 2009

Naqi buat suspen

Malam tadi merupakan malam yang tak boleh dilupakan sampai bila2. Kenangan kami bertiga di Belfast.

Sedang seronok kami makan malam dan Naqi minum susunya, tiba2 si kecik terbatuk-batuk dengan kuat dan seperti susah nak bernafas. Kemudian kepalanya layu macam pengsan. Siapa tak cuak? Poja seperti nak menjerit (mungkin dia pun nak pengsan gak). Apabila aku cuba nak angkat Naqi, dia berdengkur. Kami berdua saling berpandang dan ketawa. Lega rasanya tapi 'make sure' dia tu bernafas.

Malam jam 2 pagi Naqi merengek semacam. Takkan la tak cukup aku bagi susu jam 1 pagi tadi. Aku bagi la susunya yang tak habis dan masih lagi panas (simpan dalam termos bag). Terasa badannya panas giler.. Poja tuapkan tuala basah atas dahinya. Cepat betul kain tu kering menandakan betapa panasnya Naqi. Termometer berbunyi dan menandakan suhu Naqi 38.3 darjah celcius. Aku basahkan tuala dan lap badan dan juga seluruh kepalanya. Entah sampai pukul berapa aku buat rutin tu sehingga suhunya kurang sikit.

No comments: